Wednesday, October 28, 2020

Mencari Damai di Hati

 Assalamualaikum,

Lamanya tak update blog. Sampaikan blog ni dah tak trend dah macam dulu. Sekarang orang ramai suka share content dalam bentuk vlog daripada blog. Nak buat macam mana? Masing-masing ada tembolok. Kena kreatif mengais rezeki di sebalik butang-butang teknologi. 

By the way, aku dah thirty three. 

Anak dah 4. Dua perempuan dua lelaki. 

Wife tetap seorang. Kekasih cinta hati sejak university. I love you so the very much lah! Alhamdulillah! kekal jodoh, kekal comel di wajah! Hehehe

Kalau ikutkan bila wife tanya nak anak berapa? Aku selalu jawab 21. Hinggalah tahun 2020 ni. Aku mula jawab, 4 tu cukuplah dulu. Wakaka! Sedangkan sungai lagikan berubah, apatah lagi hati manusia. 

Makin tua makin berpijak di bumi nyata. Makin menyampah dengan politik, makin menghargai keluarga dan kawan-kawan yang masih ada. 

Adik aku Zairul a.k.a Alu dah meninggal dunia. Dia nikah dulu sebelum aku, dia ke barzah dulu sebelum aku. Sungguh aku rindu. Innalillahi wa inna ilaihi rojiun. Moga rohnya dicucuri Rahmat. Kami adik beradik kamu akan menyusul juga Alu.

Sekarang Covid-19 masih bermaharajalela. 

Siapa sangka tahun 2020 bukan kereta yang berterbangan sebaliknya virus yang berterbangan di udara?

Allah sahajalah tempat kami berlindung. 

Risau keselamatan dan kesihatan anak-anak, ahli keluarga, sedara mara, dan rakan-rakan. 

Moga kita semua selamat dilindungan Tuhan. 

Aku baru je set up Youtube Channel aku https://youtube.com/user/MrJoejiTakash







Sajalah buat tambah-tambah pendapatan. Nak ngajor budak-budak melukis je. Moga-moga ada manfaatla menghilangkan bosan kanak-kanak yang tak dapat ke sekolah di musim covid ni. Korang subcribe la tau. Siapa tak subscribe dia tak cool.

lol.

Oklah, ngantuk sudah.

Nak tido. Esok sambung set up Youtube lagi. Kome support la aku. Bagi aku kaya. tau? Wakaaka!~ Dah, bye. 


No comments:

Post a Comment